DSpace
 

Academic Knowledge Archives of Gunma Institutes >
新島学園短期大学(Niijima Gakuen Junior College) >
10 新島学園短期大学紀要 >
第37号 (2017) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10087/11615

Title: 幼稚園教諭・保育士養成課程における「健康科学論」の講義に関する考察―授業アンケートの分析を通して―
Other Titles: Consideration of teaching of “Health Science” in the curriculum of Nursery School Staff Training Course - Analysis of student questionnaire -
Authors: 清水, 洋生
Shimizu, Hiroo
Keywords: 幼稚園教諭・保育士養成課程
健康科学論
アクティブ・ラーニング
Issue Date: 31-Mar-2017
Publisher: 新島学園短期大学
Citation: 新島学園短期大学紀要.37,111-119(2017)
Abstract: 保育の質の確保・向上が求められる中,養成校は,優れた保育者・教育者を現 場に供給すべく,養成段階での質の高いカリキュラムを提供することが恒常的に 求められる。本研究では,幼稚園教諭・保育士養成のあり方を検討することを目 的として,「健康科学論」の内容検討を行った。幼稚園教諭・保育士養成科課程 に在籍する学生(女性 68 名,男性 6 名)に,「健康科学」の講義満足度を調査 する授業評価アンケートを実施。そこから,多くの受講生はアクティブ・ラーニ ング手法を用いた授業形態を志向していることが示された。
URI: http://hdl.handle.net/10087/11615
ISSN: 1880-2141
Appears in Collections:第37号 (2017)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
清水洋生.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback