DSpace
 

Academic Knowledge Archives of Gunma Institutes >
桐生大学・桐生大学短期大学部(Kiryu University) >
桐生大学紀要 >
No.28(2017) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10087/11841

Title: Active Learning Spaces in University Libraries: Trends and Challenges
Other Titles: 大学図書館におけるアクティブ・ラーニング・スペース:その方向と課題
Authors: Herchel Thaddeus, Machacon
マチャコン, ヘルチェル
Keywords: active learning
active learning spaces
Science Information Infrastructure Survey
アクティブ・ラーニング
アクティブ・ラーニング・スペース
学術情報基盤実態調査
Issue Date: 20-Dec-2017
Publisher: 桐生大学紀要委員会
Citation: 桐生大学紀要. 28, 1-6 (2017)
Abstract:  This paper examines the recent trends of active learning spaces (ALS) in university libraries in Japan, and provides a brief description of the ALS in Kiryu University. It also presents the problems and tasks facing libraries in private universities.  Among the problems raised are the following: securing skilled personnel, clarification of the library's role in the university, and the establishment of systems which enable the library director to take a leadership role in the university.  アクティブ・ラーニング・スペース(ALS)を設置している大学図書館は毎年,増加している.これは,学習パラダイムの変化との関連が見られる.  本研究では,本大学におけるALS設置における,大学図書館が直面している問題や課題を挙げた.それらの中で, 専門性を有する人材の確保,大学全体における大学図書館の位置付けの明確化,学内における図書館長のリーダー シップを発揮できる体制の整備は,取り込むべき課題と思われる.
URI: http://hdl.handle.net/10087/11841
Appears in Collections:No.28(2017)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Active Learning Spaces in University Libraries Trends and Challenges.pdf15.1 MBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback