DSpace
 

Academic Knowledge Archives of Gunma Institutes >
育英短期大学(Ikuei Junior College) >
01 育英短期大学研究紀要 >
第35号 (2018.3) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10087/11868

タイトル: 保育者養成におけるきょうだい児支援を学ぶ意義と役割について ─ 特別なニーズをもつ子どもの視点から ─
その他のタイトル: The Meaning and the Role of Learning Support for Siblings in Early Childhood Educator Training: from the Prospect of Child with Special Needs
著者: 吉野, 真弓
Yoshino, Mayumi
キーワード: 保育者養成
きょうだい児
病弱教育
家族支援
子育て支援
early childhood educator training
siblings
the education of children with poor health
family support
child rearing support
発行日: 2018年3月15日
出版者: 育英短期大学
引用: 育英短期大学研究紀要 35, 61-67, 2018
抄録: The purpose of this study is to clarify the meaning and the role of learning support for siblings in early childhood educator training. This survey was conducted using a questionnaire. From the results of the survey, the students didnʼt know the siblingsʼ problems. The students thought of very necessary for learning support for siblings. The learning about siblingsʼ support through group work was share each otherʼs thoughts and get new insights. It became clear of the meaning and the role of learning support for siblings in early childhood educator training. It was important of the learning about siblingsʼ support for siblings in early childhood educator training.
URI: http://hdl.handle.net/10087/11868
ISSN: 0914-3351
出現コレクション:第35号 (2018.3)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
06-IKUEI-YOSHINO.pdf540.26 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください