DSpace
 

Academic Knowledge Archives of Gunma Institutes >
新島学園短期大学(Niijima Gakuen Junior College) >
10 新島学園短期大学紀要 >
第39号 (2018) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10087/12152

タイトル: Beisia vs Costco : Two cultures within one
その他のタイトル: ベイシアvsコストコ:身近な異文化体験
著者: 伊藤, 道代
Ito, Michiyo
キーワード: English learning
EFL
cross-cultural
motivation
Gunma
Costco
発行日: 2018年3月31日
出版者: 新島学園短期大学
引用: 新島学園短期大学紀要.39,125-130(2018)
抄録: Cross-cultural experience plays a significant role in second-language (L2) learning (Dornyei, 2001; Brown, 1989). Beisia, a local home-grown retailer and Costco, a wholesaler from California, are located side by side in Maebashi-Minami Power Mall, offering Japanese and American cultural experiences respectively to local Japanese shoppers. Although their store sizes are close to being identical, their corporate identities, target customers, item selections and in-store atmospheres are strikingly different due to their different cultural origins. English-language learners are strongly recommended to go and experience these differences firsthand. Such experiences can help them to have a clearer vision as to why they are learning English.
URI: http://hdl.handle.net/10087/12152
ISSN: 1880-2141
出現コレクション:第39号 (2018)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
10 伊藤道代.pdf176.23 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください