DSpace
 

Academic Knowledge Archives of Gunma Institutes >
共愛学園前橋国際大学(Kyoai Gakuen University) >
共愛学園前橋国際大学論集 >
第18号(2018年) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10087/12168

Title: 〈教育〉という人間形成 ―歴史的・社会的概念として「教育」をとらえる―
Other Titles: Re-consider the concept of education:From a Historical Social Point of View
Authors: 平岡, さつき
Keywords: 人間形成過程
社会史
教育(education)
教化(edification or instruction)
生活訓練
Issue Date: 31-Mar-2018
Publisher: 共愛学園前橋国際大学
Abstract: 「教育」(education)とは何か、「教育」の概念や体系を学術的に捉えるため、「教育」と似て非なる「形成」や「教化」概念を腑分けして、「教育」誕生の歴史的経緯を述べる。歴史的・社会的概念として「教育」をみることによって、その人間形成にとっての意味や「教化」概念を再考する。
Description: 研究ノート
URI: http://hdl.handle.net/10087/12168
Appears in Collections:第18号(2018年)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
2018-hiraoka.pdf451.5 kBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback