Academic Knowledge Archives of Gunma Institutes >
群馬大学(Gunma University) >
10 教育学部 >
1021 附属学校教育臨床総合センター >
102101 教育実践研究 >
第36巻(2019) >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10087/12428
|
Title: | 大学の授業を通した「手話」と「手話通訳」の学習による 言語運用能力の向上 ―リアクションペーパーにみる会話形式と通訳形式の差異― |
Other Titles: | A Study on Sign Language Proficiency through Learning Sign Language and Learning Sign Language Interpretation : Analysis on daily report between Conversation Training and Interpretation Training |
Authors: | 能美, 由希子 NOMI, Yukiko 金澤, 貴之 KANAZAWA, Takayuki 二神, 麗子 FUTAGAMI, Reiko 川端, 伸哉 KAWABATA, Shinya 下島, 恭子 SHIMOJIMA, Kyoko 中野, 聡子 NAKANO, Satoko |
Keywords: | 授業 手話 手話通訳 記述分析 Lecture Sign Language Sign Language Interpretation Analysis on text |
Issue Date: | 15-Mar-2019 |
Publisher: | 群馬大学 教育学部附属学校教育臨床総合センター |
Citation: | 群馬大学教育実践研究.36,143-152(2019) |
URI: | http://hdl.handle.net/10087/12428 |
ISSN: | 0912-3911 |
Appears in Collections: | 第36巻(2019)
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|