DSpace
 

Academic Knowledge Archives of Gunma Institutes >
群馬大学(Gunma University) >
10 教育学部 >
1021 附属学校教育臨床総合センター >
102101 教育実践研究 >
第37号(2020) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10087/12983

Title: 任意単位の設定を重視した小学校第4学年「面積」の学習指導に関する事例的研究 「知識の調整」プロセスの具体化を意図して
Other Titles: Learning and Teaching of Fourth Graders "Areas" Unit with Emphasis on Measuring by Arbitrary Unit : Focusing on the Process of "Accommodation of Knowledge"
Authors: 植松, 敬太
小泉, 健輔
UEMATSU, Keita
KOIZUMI, Kensuke
Keywords: 面積
任意単位
学修プロセス
"Areas" Unit
Measuring by Arbitrary Unit
Process of Learning
Issue Date: 10-Mar-2020
Publisher: 群馬大学 教育学部附属学校教育臨床総合センター
Citation: 群馬大学教育実践研究.37,43-51(2020)
URI: http://hdl.handle.net/10087/12983
ISSN: 0912-3911
Appears in Collections:第37号(2020)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
NO37_2020_05.pdf10.09 MBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback