DSpace
 

Academic Knowledge Archives of Gunma Institutes >
群馬大学(Gunma University) >
10 教育学部 >
1021 附属学校教育臨床総合センター >
102101 教育実践研究 >
第29号 (2012) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10087/6823

Title: わかる授業により児童の学習意欲を高める社会科学習指導―授業間のつながりに着目した振り返り活動の工夫を通して―
Other Titles: An Educational Guidance on a Social Studies Which Makes the Contents Understandable and Enhances Students’ Learning Motivation : Through the Reflection Tasks Focusing on the Relations Between the Classes
Authors: 日部, 貴博
山口, 陽弘
石川, 克博
Kabe, Takahiro
Yamaguchi, Akihiro
Ishikawa, Katsuhiro
Keywords: 学習意欲
社会科教育
振り返り活動(自己評価)
OPP(One Page Portfolio)シート
Learning Motivation
Social Studies
Reflection Tasks (self-evaluation)
Issue Date: 15-Mar-2012
Publisher: 群馬大学教育学部附属学校教育臨床総合センター
Citation: 群馬大学教育実践研究. 29, 201-210 (2012)
URI: http://hdl.handle.net/10087/6823
ISSN: 0912-3911
Appears in Collections:第29号 (2012)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
NO29_2012_all_Part21.pdf6.55 MBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback